بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 23 دی 1397 در ساعت 16 : 1 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

نقش پله گرد در کوراسیون داخلی

هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه در آوردن رنگ ها, اثاثیه ها و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه را دکوراسیون داخلی می نامند.

معماری داخلی در واقع همان خلق  و ایجاد فضاست. حال در این فضا جانمایی پله پیچ و پله گرد بسیار حائز اهمیت میباشد فضایی که در عین زیبایی و اثرگذار کارآیی لازم را نیز داشته باشد. طراح با ترکیب اصول و ارکان تخصصی معماری داخلی با پله گرد حس زیبایی شناسی فضایی را ایجاد می کند که معرف هویت, نیاز, درک و خواسته های طرف مقابلش است.

دکوراسیون داخلی حلقه اتصال بین دو علم معماری و طراحی داخلی است, این رشته از یک طرف مانند علم معماری با ساختمان و اجزاء و عناصر تشکیل دهنده آن ارتباط دارد و از طرف دیگر همانند طراحی داخلی بر فضاهای داخلی تمرکز می کند.

علم معماری با مسائلی با مقیاس کلان شهری در ارتباط است, اما رشته معماری داخلی در مقیاس های انسانی و در رابطه با فضاهای عمومی  و شخصی است و در نتیجه آن ارتباط انسان با جهان اطراف خود است. معمار داخلی علاوه بر برخورداری از علم کافی در زمینه معماری به تحلیل و بررسی حس دریافتی از فضاهای معمارانه می پردازد به نحوی که حسن تعلق و یکپارچگی را در فضا ایجاد می نماید و به بیان دیگر به معماری فضا از دیدگاه ساکنان یا استفاده کنندگان از آن می پردازد.

تعریف پله گرد نیز به همین گونه است. در واقع پله گرد نیز جزءی از معماری داخلی است که علاوه زیبایی, هویت فضا را ایجاد می نماید و همچنین خواسته های کارفرما را به همراه نیازمندی های او از پله گرد را بر طرف می نماید.

شرکت فنی و مهندسی پایا استپ با درک این نیازمندی ها و همچینین با آگاهی از زیبایی شناختی های معمارگونه پله گرد و عملکرد واقعگرایانه آن سعی نموده است با بهره گیری از اساتید خبره و مجرب در حوزه معماری فضای داخلی و خارجی ساختمان, طراح دکوراسیون داخلی و مهندس سازه با درک شرایط به همه نیازهای زیبایی شناختی و عملکردی پاسخ مناسب و در خور دهد.

معمار وطراح میباشد که تشخیص میدهد چه نوع پله پیچ با چه نوع تزیئناتی و ترکیب رنگی برای یک فضا مناسب میباشد.

 

10 / 10
از 1 کاربر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :