بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 23 دی 1397 در ساعت 15 : 55 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پله های دکوراتیو مدرن

در این بخش به معرفی پله های مدرن دکوراتیو می پردازیم.

پله های مدرن به پله هایی گفته می شود که در آن از خطوط استفاده می گردد و انحنا در این پله ها وجود ندارد. معماران پله های مدرن  را بیشتر در طراحی ویلاهای مدرن، آپارتمان های لوکس در نظر می گیرند.

از مزایای پله مدرن می توان به قیمت پایین آن اشاره کرد.

پله های مدرن اکسپوز هم همانند پله های گرد و مارپیچ دراای شاسی فلزی می باشند و تنها فرق آنها ارزان بودن این پله ها است و دلیل آن نیز عدم اجرای نورد در این پله ها است که از قیمت تمام شده آنها می کاهد.

انواع پله های مدرن دکوراتیو

  • پله دو محور ورق (پله ورقی)
  • پله زیر محور (محور میانی)
  • پله مدرن کنسولی (پله دیواری مدرن, پله معلق مدرن)
  • پله مدرن دو محور باکس

از مزایای پله های مدرن می توان به عدم نیاز به فضای زیاد از محیط (وید) برای اجرای پله نام برد.

رفت و آمد روی پله های مدرن بسیار  راحت تر از پله گرد می باشد. همچنین قابل ذکر است پله های مدرن بر خلاف ظاهر ساده نسبت به پله های گرد و مارپیچ دارای شرایط خاص  برای طراحی و ساخت می باشند. در برخی شرایط طراحی و ساخت پله های مدرن دکوراتیو به مراتب سخت تر از پله های گرد  و مارپیچ می باشد. به خصوص پله های مدرنی که دارای پاگرد می باشند. یا پله های رفت و برگشتی که باید در اجرای کف پله چوبی یا کف پله سنگی طوری طراحی و ساخته شوند که آبچکان آن تقریبا 3 سانتی متر باشد.

همچنین تمام کف پله ها و پاگرد در یک راستا قرار می گیرندتا هارمونی پله ها رعایت گردد. در غیر اینصورت زیبایی پله مدرن دکوراتیو از بین خواهد رفت.

انواع نرده های مدرن دکوراتیو:

  1. نرده های شیشه ای
  2. نرده های چوبی
  3. نرده های فلزی
  4. نرده های بکسلی

در اجرای نرده  برای پله های مدرن دکوراتیو نرده شیشه ای  و نرده چوبی انتخاب مناسبی در جلوه دهی به پله و زیبایی آن می باشند. اجرای نرده شیشه ای به این صورت است که  ببست های اسپایدر به بدنه پله متصل می گردد.

 نرده های چوبی ساده که به آن چهار تراش نیز گفته می شود انتخاب دیگر برای پله های مدرن دکوراتیو می باشد که بسیار جلوه زیبایی به پله می بخشد.

شایان ذکر است نرده های فلزی نیز قابلیت زراحی و اجرا بر روی پله های مدرن را دارند و  که به دلیل قیمت پایین تمام شده آن قایل توجه مشتریان گرامی می باشد.

نرده سیم بکسلی یکی دیگر از نرده های قابل اجرا بر روی پله های مدرن دکوراتیو می باشد که در مقاله ای جداگانه به بررسی و معرفی آن خواهیم پرداخت.

ابراهیم زمانی

 

 

 

 

10 / 10
از 1 کاربر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :