بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 23 دی 1397 در ساعت 16 : 2 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مطلب سعی دارم در مورد پله های چوبی توضیحاتی ارائه دهم که فکر میکنم سئوال و پرسش بسیاری از مشتریان و معماران محترم میباشد. و امید دارم بتوانم دیدگاه مشتریان و علاقمندان به پله چوبی را به درستی روشن کنم.

بیشتر افرادی که میخواهند یک پله برای ویلا دوبلکس یا تریبلکس خود سفارش دهند ,دوست دارند که پله ایی که میخواهند اجرا کنند اعم از اینکه پله پیچ باشد یا پله مدرن , پله چوبی باشد .

بیشتر افراد این عقیده را دارند وفکر میکنند تمام پله گردها وپله های مدرن معلق که در بیشتر عکسها میبینند بصورت تمام چوب

 ساخته شده است و با این دید وارد مرحله سفارش واجرا پله پیچ ساختمان خود میشوند. وبخاطر همین موضوع بیشتر سازندگان وپیمانکاران مورد نیاز نصب پله را در ساختمان قرار نمی دهند. و متعاقبا هزینه دو چندانی را برای دوباره کاری و نصب صفحه تکیه گاه متحمل میشوند.

پس در این مطلب اعلام میکنم تمام پله های دکوراتیو اعم از پله گرد ,پله مدرن وانواع پله مارپیچ معلق حلزونی که اکسپوز میباشند دارای یک شاسی فلزی هستند که بیس اولیه پله چوبی را  تشکیل میدهند.

برای ساخت یک پله چوبی مناسب باید شاسی زیر پله بصورت اصولی و مهندسی ساخته شود.مخصوصا در ساخت پله پیچ چوبی ,باید دقت و حساسیت بیشتری به خرج داد . چرا که اگر شاسی پله پیچ که چوبها روی آن باید سوار شوند درست نباشد نجار نمیتواند کف پله چوبی و نرده پیچ چوبی را روی آن بدرستی انجام دهد. وشکل کلی کار زیبا نخواهد شد.

در ساخت پله مدرن هم باید دقت شود چرا که پله های مدرنی که دارای پاگرد میباشند باید شاسی فلزی طوری ساخته شود که در آن آبچکان پله ها طوری حساب شوند که وقتی به پاگرد میرسند دچار مشکل نشوند ونجار بتواند کف پله ها را گونیا و صحیح اجرا کند.

بعد از ساخت پله گرد و زمانی که نوبت به تزییئن پله با چوب میرسد استاد کاران مجرب شرکت پایا استپ که دارای مهارت های فراوان در زمینه نجاری پله گرد میباشند شروع به کار میکنند وبا  توجه به نوع چوب انتخابی توسط مشتری که اغلب در بازار ایران از چوب روس یا چوب راش استفاده میشود شروع به کاور کردن و تزییئن پله میکنند.

در ابتدا نجار با اندازه گیری دقیق و گرفتن شابلن از شاسی پله شروع به ساخت کف پله چوبی میکند .شایان ذکر است اندازه گیری از پله پیچ برای ساخت کف پله باید بسیار دقیق وبا حوصله انجام گیرد . چرا که در پله پیچ یک طرف کف پله بزرگتر از طرف دیگر میباشد واین نکته بسیار مهمی در ساخت کف پله چوبی میباشد.

پس از اندازه گیری دقیق, کف پله چوبی در کارگاه نجاری ساخته شده و به محل پروژه ارسال میگردد. در این مرحله استاد کار نجار روی پروفیلهای کف پله را با چسب آکواریوم میپوشاند که این عمل باعث میشود کف پله چوبی در دراز مدت دچار جیر جیر و صدا نشود.

سپس کف پله ها روی شاسی پله سوار میشوند . بعد از اجرای کف پله ها نوبت به اجرای نرده پیچ چوبی میرسد که در اجرای نرده پیچ چوبی  باید نجار ماهر و با شعوری این کار را انجام دهد.

اجزا تشکیل دهنده نرده چوبی عبارتند از:

1-پایه: که یک چوب خراطی شده یا منبت کاری شده است که بین نلبکی و دست انداز قرار میگیرد وتعداد آنها با توجه به پاخور پله متغییر میباشد ولی معمولا روی هر کف پله یک پایه قرار میگیرد.

2- نلبکی: که یک قطعه چوبی میباشد که به کف پله چوبی یا زمین متصل میشود.

3- دست انداز : به چوبی گفته میشود که به افراد کمک میکند تا دست خود را روی آن بگیرند و از ایستگاه آغاز میشود وتا انتهای پله ادامه می یابد.

4-ایستگاه :یک پایه بزرگ میباشد که در ابتدا و انتهای پله قرار میگیرد.

نجاران ماهر شرکت پایا استپ که تا کنون پله های پیچ و گرد زیادی رابا دستان هنرمند خود تزییئن کرده اند  همیشه سعی دارند بهترین کار را به مشتری  ارائه دهند.

نرده چوبی و کف پله چوبی از مهمترین کارهای شرکت پایا استپ میباشد و به همین خاطر شرکت پایا استپ در زمینه اجرای نرده چوبی و کف پله چوبی واجرای پله چوبی سرآمد و پیشرو میباشد.

شرکت پایا استپ به این دلیل ساخت پله چوبی را از سال 1382 در ادامه ساخت شاسی فلزی قرار داد که بیشتر مشتری ها برای تزییئنات پله گرد خود درگیر افراد غیر متخصص میشدند , ودچار ناراحتی و ضرر مالی و مشکلات دیگر میشدند.

لذا با توجه به تمام سختی ها کار چوب ونجاری این شرکت مفتخر است که با افتخار اعلام کند آمادگی قبول سفارشات پله چوبی و تمام چوب در زمینه پله گرد چوبی وتمام چوب در زمینه پله گرد چوبی, پله مارپیچ چوبی و انواع پله مدرن چوبی و هر مدل پله ایی که مشتری سفارش دهد را به صورت اصولی اجرا نماید .

نکته بسیار مهم این است که کلیه کارهای پله چوبی شرکت پایا استپ دارای ضمانت میباشد.

یکی از مسائلی که خیلی از شرکت پایا استپ پرسیده میشود قیمت پله چوبی میباشد که مختصر باید توضیح دهم این است که پله چوبی یک کار زمان بر بوده و بر حسب نوع چوب مصرفی و نوع جنس پایه ها قیمت ها متفاوت میباشد.

و در آخر این مثل مهم که (آنقدر پول دار نیستم که جنس ارزان بخرم) در مورد پله چوبی کاملا صادق میباشد.

10 / 10
از 1 کاربر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :